25/1/25

Ronda de Nit a Sants 3 Ràdio(24-01-25) 801: Luís Figueiredo, Chema Saiz y Federico Lechner,Jordan Nobles.


 

1.

Luís Figueiredo - Anima 2024 

https://rodamusiclabel.bandcamp.com/album/anima-2

Anima | Luís Figueiredo | Roda Music Label

Luís Figueiredo ens presentava  "Anima", un àlbum orquestral que explora la complexitat de l'ànima humana a través de set moviments. Aquesta obra fusiona influències de la música clàssica i el jazz, combinant una orquestra de cordes amb improvisació, reflectint un estil que va des de Mahler fins a Piazzolla, incloent referents contemporanis com Arvo Pärt i Jonny Greenwood. "Anima" és una reflexió sobre la condició humana, on Figueiredo juga amb elements harmònics i rítmics que desafien les expectatives tonals. La col·laboració amb l'Orquestra Metropolitana de Lisboa i la direcció de Pedro Neves són claus per donar vida a aquesta obra, que equilibra la part escrita amb la improvisació. Solistes com Diogo Duque i Eivind Aarset afegeixen capes emocionals a un àlbum que evoca tant serenitat com tensió. Amb aquest treball, Figueiredo reafirma la seva posició en el jazz contemporani portuguès, ampliant els seus horitzons musicals i establint un diàleg profund entre la música clàssica i el jazz.

Part I, Part II, Part III






2.

Chema Saiz y Federico Lechner: Satie For Two (2024)  

https://youtube.com/@fedlech?si=2Z_mKN-uC7xBTK6Z

Chema Saiz y Federico Lechner: SATIE FOR TWO (2024)

El guitarrista Chema Saiz i el pianista Federico Lechner, dos referents musicals, s'han embarcat en un projecte atrevit i original: reinterpretar l'obra del compositor impressionista Erik Satie. A Satie for Two, un àlbum que consta de setze peces, els dos músics exploren un repertori més enllà de les conegudes Gnossiennes i Gymnopédies, aportant-hi un nou enfocament sonor. A través de contrapunts melòdics i jocs harmònics entre la guitarra elèctrica i el piano, el duo aconsegueix fusionar la música clàssica impressionista amb l'esperit de la música del segle XXI, introduint elements d'improvisació subtils però efectius.

El projecte, gravat al març del 2024 a Madrid, compta també amb la col·laboració de Javier Ruibal, que posa veu a la Gnossienne III, i Annie Dutoit Argerich, qui recita en algunes peces com Le Tango Perpétuel. Saiz i Lechner aconsegueixen mantenir el fil conductor de l'àlbum a través de la seva complicitat instrumental, oferint una experiència sonora que combina la bellesa melòdica de Satie amb la llibertat interpretativa del jazz. 

Petite Prelude de "La mort de Monsieur Mouche”, Choral Inappetissant, Gymnopedie 1




3.

Undercurrents - Jordan Nobles 2010

https://redshiftmusicsociety.bandcamp.com/album/undercurrents-jordan-nobles

Undercurrents - Jordan Nobles | CONTACT | Redshift Music

L’àlbum Undercurrents del compositor canadenc Jordan Nobles, interpretat pel conjunt contemporani Contact, explora el minimalisme sonor amb obres meditatives que inclouen espais d’improvisació i llibertat creativa. Les interpretacions del grup, liderat per Jerry Pergolesi, combinen precisió instrumental amb un enfocament obert.

Entre les peces destacades hi ha Simulacrum, amb una melodia que circula entre els instruments, i Stasis, una obra de forma oberta amb tons llargs sense un pla fix. També sobresurten Grace, amb patrons ornamentals aleatoris, i Ostinati, amb patrons mètrics interactius. La peça que dóna nom al disc, Undercurrents, i Stones Under Water per a piano, mostren progressions i moviments subtils.

El conjunt Contact, dedicat a la música contemporània, inclou músics com Sarah Fraser Raff (violí), Mary Katherine Finch (violoncel), Wallace Halladay (saxòfons) i Peter Pavlovsky (contrabaix). La gravació, produïda per Denis Tougas, destaca per la combinació d’estructura i improvisació que defineix el treball de Nobles, reconegut amb premis, incloent-hi un JUNO per Composició Clàssica de l’Any.

Undercurrents és una mostra del treball de composició de  Nobles, aconseguint  la creació de paisatges sonors que conviden a la contemplació.

Jerry Pergolesi, director and percussion/directeur et percussion

Wallace Halladay, saxophone

Sarah Fraser Raff, violin/violon

Mary Katherine Finch, cello/violoncelle

Peter Pavlovsky, doublebass /contrebasse

Rob MacDonald, guitar/guitare

Allison Wiebe, piano

With / avec Emma Elkinson, flute/flûte 



Simulacrum, Temporal Waves, Grace





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada