29/9/24

Ronda de Nit a Sants3Ràdio(27-09-24)785:Bill Frisell,Daníel Bjarnason,3MA,Takeshi Nishimoto.

 


1.

Bill Frisell - Quartet (1996) 

Bill Frisell Quartet” álbum de Bill Frisell en Apple Music 

Bill Frisell (guitare électrique), Ron Miles (trompette), Eyvind Kang (violon), Curtis Fowlkes (trombone)

Bill Frisell presentava el seu vuitè àlbum amb el segell Elektra Nonesuch, titulat "Quartet", publicat el 1996. 

En aquesta ocasió, Frisell s'acompanya del trompetista Ron Miles, el trombonista Curtis Fowlkes i el violinista i 

tubista Eyvind Kang. L'àlbum compta amb tretze temes originals de Frisell, deu dels quals van ser composats per a 

bandes sonores de pel·lícules, incloent-hi "Tales from the Far Side" de Gary Larson i el clàssic de Buster Keaton 

"Convict 13".

Aquest treball destaca per la seva instrumentació inusual i la seva música que, tot i estar meticulosament arranjada, 

manté un caràcter espontani.

Coffaro's Theme, Tales From The Far Side




2.

Daníel Bjarnason - Over Light Earth 2013 

 https://danielbjarnason.bandcamp.com/album/over-light-earth

Over Light Earth | Daníel Bjarnason

 


El reconegut compositor islandès Daníel Bjarnason presentava el seu segon àlbum en solitari, Over Light Earth, 

després de la col·laboració aclamada SÓLARIS amb Ben Frost.


El debut de Bjarnason, Processions, va ser elogiat per Time Out NY com una obra propera a definir el nou món 

de la música clàssica. A Over Light Earth, la intensitat de la seva veu orquestral es capta mitjançant tècniques 

de gravació properes i multipistes, un procés que diferencia radicalment aquest àlbum de les gravacions orquestrals 

convencionals.


Over Light Earth inclou tres obres principals. La peça titular, encarregada i estrenada per la Filharmònica 

de Los Angeles, és un homenatge sonor a la Nova Escola de Pintors de Nova York com Mark Rothko i 

Jackson Pollock, inspirant-se en les seves obres No. 9 (Dark Over Light Earth) i Number 1, 1949, peces 

que acabem d'escoltar.



Over Light Earth I. Over Light Earth

Over Light Earth II. Number 1 1949   (seguides)





3.

3MA - Anarouz 2017

Anarouz : 3MA, Ballake Sissoko, Driss El Maloumi, Rajery: Amazon.es: CD y  vinilos} 


https://www.youtube.com/watch?v=cyCZRxV8_VI&list=OLAK5uy_nfDV7TqL1kdrF0dAQR9wBCh9CIaRFDsa0


El disc  "Anarouz" del trio 3MA, format pel mestre de la kora Ballaké Sissoko (Mali), el virtuós del oud Driss 

El Maloumi (Marroc) i l'innovador de la valiha (Una valiha és un tipus de cítara de tub de Madagascar feta d'una

 mena de bambú local. És considerada l'"instrument nacional" de Madagascar)  Rajery (Madagascar), és un prodigi  

d'interacció i cohesió musical. Aquest grup, conegut pel seu nom enginyós que juga amb la paraula "trauma" en

 francès, ens ofereix una mena de  simfonia molt particular  de cordes pinçades sense percussió, un fet rar en la música 

africana.

A més de les cordes, el percussionista Khalid Kouhen aporta subtils pulsacions amb percussió pakistanesa i tabla 

india en dos temes, "Anfaz" i "Mariam". Les influències variades d'aquests músics es fan evidents al llarg de l'àlbum, 

amb melodies que s'endinsen en el Pròxim Orient, el Sàhara i l'Àfrica Oriental, sense caure en un gènere específic.

Els tres músics també canten en una peça cadascun. Rajery destaca amb una veu que va des d'una exposició gutural

 fins a un refrany en falsetto al tema "Aretina", mentre que El Maloumi ofereix una veu càlida i fluida a "Hanatra",

 tot i el missatge ombrívol de la cançó. Aquestes aportacions vocals afegeixen una dimensió emocional al projecte.

Aquest és el segon àlbum de 3MA, i es nota la maduresa i la connexió creixent entre els membres. La seva popularitat i 

influència s'han desenvolupat gràcies a la seva capacitat per crear un so hipnòtic i entrellaçat que és fàcil de perdre's. 


Samedi Glace, 

Hem escoltat des d'aquest disc el tema Samedi Glace. I si ara fa un moment parlava de l’aportació del 

percusionista paquistanès Kouhen, escoltarem tot seguit un tema on hi participa a la percussió ,el tema 

Anfaz, i immediatament després un dels temes on podrem escoltar la veu de Rajery, el tema Aretina. Escoltem-los.


Anfaz, Aretina


4.

Takeshi Nishimoto - Lavandula 2013 

https://takeshinishimoto.bandcamp.com/album/lavandula

Lavandula - Album by Takeshi Nishimoto - Apple Music 

El guitarrista Takeshi Nishimoto ens ofereix "Lavandula", un àlbum instrumental que captura l'essència de finals d'estiu 

i principis de tardor amb una bellesa captivadora. La seva música, plena de melodies elegants i tècnica refinada, crea un 

ambient pastoral que ens recorda a les vacances d'infantesa, envoltats de la natura i lluny de les preocupacions diàries.

L'àlbum s'obre amb "Late Summer Early Autumn", una peça que evoca l'aire humit i calent dels darrers dies d'estiu. 

Les fulles encara verdoses comencen a perdre el color, anticipant la seva caiguda imminent. Aquesta atmosfera es manté 

al llarg de tot el disc, amb un so que reflecteix la llum suau i els colors vibrants de la temporada.

Nishimoto, amb una formació clàssica i una inclinació cap a la música electrònica, combina acuradament els sons acústics

 de la guitarra amb tocs electrònics subtils. A "Drizzle (Turbine)", les notes de la seva guitarra cauen com una pluja fina, 

mentre que a "Tone Water", les vibracions del baix recorden les ales d'abelles i papallones en moviment. Aquestes peces,

 juntament amb altres com "Straßenlaterne" i "Apple Tree", creen una experiència sonora rica i evocadora.

"Lavandula" no només és una col·lecció de cançons, sinó un viatge emocional que ens transporta a paisatges tranquils. 

La influència de les tradicions musicals japoneses, nord-americanes i europees es fon en un àlbum que recorda les bandes 

sonores de Gustavo Santaolalla i els àlbums clàssics de Tape. Les gravacions de camp i els tocs electrònics aporten una 

dimensió 

addicional, fent que la música sembli una imatge fixa d'un llac enmig del bosc japonès, despertant lentament amb el sol.

Aquest àlbum és ideal per escoltar mentre es viatja, es gaudeix d'un matí tranquil o es relaxa una nit silenciosa. Amb 

"Lavandula", 

Takeshi Nishimoto 

ens ofereix una escapada sonora que convida a la reflexió i la contemplació, capturant la bellesa efímera de la 

natura en el seu punt 

àlgid.

Drizzle, Tone Water



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada