1.
Gabriella Smith, Gabriel Cabezas - Lost Coast 2021
https://gabrielcabezas.bandcamp.com/album/lost-coast
Gabriel Cabezas , un solista molt sol·licitat , ha compartit l'escenari amb les orquestres simfòniques més prestigioses dels Estats Units. A més, és membre del reputat sextet de cambra yMusic. Com a músic col·laborador, ha deixat la seva empremta en enregistraments al costat de figures com Rufus Wainwright, Paul Simon i Phoebe Bridgers. En reconeixement a la seva trajectòria prometedora, Gabriel va ser guardonat amb la Medalla d'Excel·lència Sphinx, una beca destinada a impulsar el talent emergent d'artistes clàssics afroamericans i llatins.
Bard of a Wasteland,
L'autor va crear "Bard of a Wasteland" inspirant-se en la seva experiència personal amb els incendis forestals a Califòrnia. La cançó és una expressió de la tristesa, la ràbia i la incertesa que va sentir davant la situació climàtica, però també de la bellesa i l'esperança que encara troba en el món.
Tarn
En la cançó "Tarn", els instruments de corda es fan servir de manera inusual com a percussió. La violista Nadia Sirota toca la viola de forma percussiva, tant puntejant-la com golpejant-la amb un llapis. L'autor afegeix percussió obrint i tancant un colador de te. Un altre músic, Gabe, utilitza clips de paper per produir sons a les cordes, però en aquest cas, puntejant-les en lloc de tocar-les amb un arc. Les parts de cello amb arc reutilitzen els mateixos acords del final d'una altra cançó, "Lost Coast II", però transposats d'una manera que encaixa sorprenentment amb les melodies vocals de l'autor.
Rise
L'autor descriu un moment màgic en què va presenciar una sorprenent lluna plena sorgint darrere les muntanyes de Reykjavik mentre escoltava per primera vegada un dels seus propis temes. La coincidència entre la bellesa de la lluna i l'emoció de la música va crear una experiència única i intensa.
2.
Kevin Kastning & Mark Wingfield - Rubicon I 2021
https://kevinkastning.bandcamp.com/album/rubicon-i-2
A "Rubycon I", Kevin Kastning i Mark Wingfield ens conviden a un viatge introspectiu per un univers sonor personal i captivador. Aquest duo de guitarristes, cadascun amb una expressivitat pròpia, crea paisatges sonors que evoquen tant l'immensitat de l'espai com la profunditat de l'ànima humana.
Les composicions, fruit de l'improvisació en directe, són una celebració de la interacció musical espontània.
Des de l'espai sideral de "Event Horizon" fins a les profunditats còsmiques de "Comoving Distance", cada peça és un viatge sensorial que ens transporta a realitats alternatives.
Event Horizon, Comoving Distance
3.
James McVinnie - Counterpoint 2021
https://jamesmcvinnie.bandcamp.com/album/counterpoint
Aquest disc és un doble retrat musical de Philip Glass i J.S. Bach, gravat a l'orgue del Trinity College de Cambridge.
McVinnie combina de manera inesperada la música minimalista de Glass amb les complexes composicions de Bach, trobant una connexió emocional profunda entre ambdós estils. L'àlbum presenta un contrast fascinant entre les dues estètiques musicals, sense buscar una fusió perfecta sinó destacant les diferències entre elles.
Gravat en un orgue històric, el disc mostra el virtuosisme de McVinnie i la seva profunda comprensió de la música de Bach i Glass. L'artista busca amb aquest treball fomentar una nova perspectiva sobre la música, convidant l'oient a apreciar les similituds i diferències entre dos estils tan diferents.
En resum, "Counterpoint" és un àlbum innovador que desafia les expectatives i ofereix una nova mirada a la música de dos grans compositors.
McVinnie utilitza la juxtaposició de peces curtes de Bach amb una obra extensa de Glass per generar una reflexió sobre com un estil musical pot influir en la manera com apreciem un altre. En concret, l'obra de Glass "Music In Fifths", composta per Glass l'any 1969, és interpretada de manera que evoca el moviment de l'aigua, creant una sensació de fluïdesa i dinamisme.
Contrapunctus IX from Art of Fugue BWV 1080 J.S.Bach
Music in Fifths
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada